Загальна інформація

Марія Монтессорі підкреслювала: “Наша мета у вихованні маленьких дітей – це сприяти будівництву інтелектуально, емоційно та фізично розвиненої особистості, та розкриття її внутрішнього потенціалу».

Виховання за системою Монтессорі відбувається природнім шляхом через моторну, сенсорну та інтелектуальну активізацію. Перші положення цієї системи  базувалися на спостереженнях за поведінкою дитини. Саме медичні та психологічні дослідження стали базисом педагогіки Марії Монтессорі. 

 Базовими та найважливішими основами Монтессорі-педагогіки є:

 • спеціально підготоване середовище, що відповідає віковим потребам дитини. Можливість  контакту з усіма дидактичними матеріалами;

 • вчитель, як активний спостерігач та помічник 

Саме підготоване середовище відіграє ключову роль у розвитку дитини. Його обладнано таким чином, що воно може  задовольнити будь-які потреби дитини і просунути її на шляху до формування особистості. Перебуваючи у такому середовищі і активно вивчаючи його, дитина накопичує, поглиблює та вдосконалює свої знання для подальшого розвитку.

19 заповідей Марії Монтессорі для батьків:

1. Дітей вчить те, що їх оточує. 

2. Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати. 

3. Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати. 

4. Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися. 

5. Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.

6. Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою. 

7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити. 

8. Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винною. 

9. Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися. 

10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою. 

11. Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненість у собі. 

12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов. 

13. Не кажіть поганого про дитину – ані при ній, ані без неї. 

14. Концентруйте увагу на розвитку хорошого в дитині так, щоб у результаті поганому не залишалося місця. 

15. Будьте активні у підготовці середовища. Виявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвиваючого матеріалу і правильні способи роботи з ним. 

16. Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас. 

17. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей. 

18. Поважайте дитину, що відпочиває або спостерігає за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила чи збирається зробити. 

19. Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.